malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

jugoåttonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

jag försov mig idag igen! jag blir tokig på det här. Jag måste verkligen sluta snooza. Alltså jag har ju inte försovit mig så att jag har blivit mer sen är någon minut men så sent att jag måste stressa.

Anyway, idag fick jag och Leo skjuts till Kindergarten av Pia och efter att jag lämnat honom gick jag hem och slängde in mina lakan i tvätten innan jag gick ut på en av mina daglia promenader. Därefter hängde jag upp tvätten för att torka i solen och jag hängde även ut min kudde och mitt täcke för att lufta dem.
Men sedan hörni, jag ade slängt in lite rött i tvättmaskinen och sen var jag så rastlös så ni anar inte. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag gick runt, runt, runt i huset och försökte komma på något att göra. Det slutade med att jag hoppade på cykeln och åkte till bageriet och köpte bröd innan jag cykladetill edeka och köpte mjölk och joghurt.
hemma igen hängde jag tvätten och lagade mat, eller värmde snarare. Jag åt upp lite av potatisen från igår, resterna av brunsåsen, lite brysselkål, ärtor och tomater. MUMS! Riktigt mätt blev jag iallafall.

Vad hände sen? jo, jag tog mig en liten tupplur på en halvtimme eftersom jag har sovit alldeles för lite några dagar nu.
Klockan går så fort på eftermiddagarna och innan jag visste ordet av var klockan två och det var dags att hämta Leo och Ronja. När vi kom hem åt vi lite joghurt och glass och sedan lekte vi i trädgården tills Jessica kom. När hon kom åkte vi till ett stall där de har en massa ponnyer. Det var typ en ridskola, men inte riktigt. Jag var lite förvånad över att de hade så många hingstar. Jag tror de hade fyra hingstar. Jag tror även att de sysslade lite med "avel" för de hade flera hästar som de fött upp själva. Efter att Ronja och Leo fått skritta lite på varsin häst åkte vi till Lindenhof igen. Ni vet det där stället jag pratade om tidigare som har åsno, strutsar, tvättbjörnar, hästar, getter, kor, lamor, får, kaniner... Vi matade djuren och efter att båda två  fått rda än en gång var det dags att åka hem igen eftersom jag skulle på ridning klockan sju.
Jag slängde i princip bara på mig ridkläderna sa hej till Marcus och stack. Jag fick låna hans bil och jag måste säga att den är riktigt skön att köra!

Väl i stallet fick jag låna en hjälm av en av tjejerna som var där och så sa gubben i lådan att jag skulle få rida på macho. En mörkbrun valack på 174 cm i mankhöjd. Han sa även att det var den lataste och trögaste hästen i stallet, vilket betydde att jag helst skulle rida med både sporrar och spö. Men sporrar struntade jag i, vilket i sin tur betydde att jag var dyngsur i svett efter en timmes dressyr på Macho. Men! Hon som vi red för tittade efter lektionen på mig och sa förvånat: "Du fick fart på honom!?"  Haha jag kunde inte låta bli att skratta och hon sa att hon tyckte att jag red mycket bra.  :)

Nej, nu ska jag springa upp och äta för jag är hungrig.
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: