malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

update again

Kategori: Au Pair

tjoho!

det är fullt upp här kan jag lova. Julklappar och julstädning och barn. 
igår var jag till exempel till Erlangen och åt lunch med Hye Won och köpte även lite julklappar. Insåg även att det inte är många kvar nu. Elise och jag var nämligen i Erlangen i lördags och då blev det lite julklappar då med. Sjukt hut mycket man handlar inför julen egentligen.
Anywway. i söndags var det luciafirande på svenska föreningens julmarknad i Nürnberg. Har jag förresten berättat om julfesten i fredags? Det har jag nog inte. Det var iallafall julfest med svenska skolan och då hade vi även luciatåg och Ronja var lucia. Det varen grymt trevlig kväll. Svenskt julbord och och svenskt julgodis. Vem säger inte nej? Och det allra bästa var julmusten och luciatåget. Ronja var så fin och de var så duktiga att sjunga allihopa. Har tyvärr inga bilder eftersom min kamera har gått sönder. Det suger. 

Nej jag lovar att jag ska skriva lite imorgon bitti efter att jag lämnat Leo på dagis. Nu ska jag sova.
Puss och godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: