malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

lotta och snö

Kategori: Au Pair

vet ni? Jag kände mig som Lotta på bråkmakargatan imorse där jag gick med min brödpåse på vägen hem efter att jag lämnat Leo på dagis. Dock kände jag mig lite mer som henen i tisdags när jag gick på samma sätt. Enda skillnaden är att då fanns det mer snö. Det finns fortfarande en del snö men då var den nästan nyfallen. Det snöade nämligen i söndags. Och om det snöade! Helt sjukt. Och jag kan ju lugnt säga att nu förstår jag varför det blir snökaos i Tyskland. Folk kör ju odubbat och det finns fortfarande många som inte ens har vinterdäcken på. Men vet ni det stördaste? Även fast jag och elise körde inne i Nürnberg, som ju är en relativt stor stad(en av de största i Bayern), så såg vi inte en enda plogbil. Eller ja okej, om vi bortser från de två vi såg uppe på trottoaren. De skottar trottoarerna men skiter i vägarna. Jag fattar inte! 
Riktigt obehagligt att köra var det iallafall. Nästan inget fäste alls och vid varenda rödljus blev jag orolig att jag inte skulle hinna stanna eller att bilen bakom inte skulle hinan stanna. Vid ett trafikljus blev jag även rädd att fastna eftersom det ligger i en uppförsbacke och om jag hade varit tvungen att stanna i backen hade jag inte tagit mig uppför den. Vi fastnade nämligen i en backe tidigare och var tvungna att vända eftersom vi inte kom upp. Däcken fick inget fäste överhuvudtaget..   
Här kommer några bilder från i söndags. Om ni tänker klaga på dålig bildkvalitet så kan jag ju berätta för er att min mobilkamera inte är bättre än så. Måste säga att man inte såg speciellt mycket inifrån bilen efter två timmars parkering.  De två sista är från i tisdags när jag gick hem med min lilla brödpåse. ;)
haha
 
Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: