malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Mensch ärgere dich nicht

Kategori: Au Pair

Vill ni veta någonting roligt? Eftersom jag inte gjorde värst mycket igår mer än att cykla i 45 min och sedan ligga i soffan och tycka synd om mig själv för att jag inte har någon häst att rida ut på. Iallafall så kände jag inte att det fanns speciellt mycket att berätta igår.Jag och Leo lagade förresten chili con carne tillsammans medans Ronja var på gymnastik. Efter att vi ätit spelade vi fia med knuff tillsammans med Pia. Allting gick jättebra ända tills Leo blev utknuffad av både Pia och Ronja. Då började han först slå bort spelpjäserna med händerna men eftersom han satt i Pias knä och hon tog tag i hans händer försökte han med fötterna istället. Han lyckades inte riktigt med att få bort alla pjäser men istället lyckades han vicka ur Pias öl på spelplanen så Ronja blir jättearg och ledsen så hon börjar också skrika och gråta. Alltså sitter det jag och Pia och försöker att hålla oss för skratt samtidigt som båda barnen skriker och gråter, sparkar och slåss. Ja, spelet heter ju "Mensch ärgere dich nicht" på tyska så.. ;) Lyckat.

Just ja, det roliga. Jag bokade mitt flyg hem igår!. Höll dock på att bli tokig eftersom det mitt internet inte fungerade. Det var ioch för sig lite roligt det med. Internet började krångla redan i måndags kväll och igår fanns det ingenting alls. Jag prövade då att starta om modemet och då fungerade det igen (jag är bäst!). 

Just nu sitter jag i köket och tittar på Leo som provar skor. Jag hämtade honom direkt efter lunchen idag eftersom Ronja är hemma från skolan. Det är nämligen Buß-und Bettag så då är de lediga från skolan, därför har jag Leo, Ronja och Sofie här hemma idag. Nej, nu vill Leo spela fia med knuff. Vi hörs!

Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: