malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Würzburg

Kategori: Au Pair

nu har jag varit supeseg att skriva igen.. herregud.

Det har hänt en hel del dock. I fredags var jag, Pia, Alejandra och Elise på bio. Vi såg Anna Karenina men jag kan ärligt säga att jag var väldigt besviken på den. Jag förstod inte alls grejen med den, Förstod inte varför de hela tiden var på teatern, det spelade ingen roll vad de gjorde så var de på teatern. De hade till och med hästkapplöpning, kan man säga så egentligen?, inne på teatern. Känner att filmen var djupare än vad jag var på humör för. Äsch, vill ni se den så gör det, jag rekommenderar den dock inte alls. 

I Lördags drog jag och Elise till Würzburg och var inne i slottet. Riktigt fint var det. dock synd att det var så mycket som blev förstört. Men guiden berättade väldigt många intressanta saker vilket gjorde det lart värt de 7 euro vi fick betala. :)

På kvällen åt vi nötkött, kroketter fast de såg ut som smileys och sallad innan vi tittade på The Proposal och käkade lite glass och mango. Mums. 

I söndags var jag ute och gick en långpromenad, träffade Alejandra en stund och på kvällen skypade jag med min kära familj.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: