malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

uppdatering nummer..1000?

Kategori: Au Pair

gud vad jag suger på detta. Men vet ni vad jag kommit på? Jag tycker att det är så tråkigt att skriva när det inte händer så mycket. Jag har typ gjort samma saker hela denna och förra veckan. Det har nu funnits snö i två veckor och det har varit några minusgrader så jag och barnen har varit och åkt pulka nästen varja dag efter att jag har hämtat dem från fritids och dagis. Enda undantaget är väl när Ronja hade tennis i onsdags eftersom Leo och jag då lekte ute i snön på gården. 
Annars har jag inte gjort överdrivet på dagarna heller. Jag har gått på zumba två gånger i veckan, varit in till Erlangen och träffat Alejandra. 

Förra torsdagen fick jag förresten lov att ringa larmcentralen eftersom Alejandra lyckades få in sitt finger i en stavmixer. Kan berätta för er att det inet såg bra ut alls. Det var liksom uppskuret på båda sidor om pekfingrets topp , men toppen satt fortfarande kvar. Det blödde ju en hel del så vi fick byta papper och handduk mest hela tiden. Anyway, jag ringer till larmcentralen för jag har ingen aning om vad jag ska göra annars. Vet ju liksom inte om vi ska plåstra om eller vad vi ska göra. Det enda jag ser är att det borde sys men eftersom jag inte tänker riktigt klart så insåg jag inte det på en gång. Hos larmcentralen svarar iallafall en kvinna och hon frågar vilken sorts mixer det var, hur den såg ut och ville att jag skulle förklara hur kniven i den såg ut, hon ville även att jag skulle förklara hur såret såg ut. Seriöst, jag fattar varför de behöver veta sånna saker men jag kan ju för sjutton knappt förklara på svenska, ännu sämre på tyska. Hon förstod iallafall vad jag sa och hon sa att de var tvungna att skicka dit en ambulans eftersom det antagligen skulle behövas en kirurg. Ambulansen kommer, de tar hand om Alejandra och jag får ta hand om Robin(ett av barnen on tar hand om) som skriker och gråter. När Alejandra sedan åker blir han helt förstörd men jag lyckas iallafall lugna ner honom och får i honom hans lunch. Det var nämligen den Alejandra höll på med när hon använde mixern. Jag väntar med Robin hemma hos dem tills Robins mamma Frederike kommer och vi sitter och pratar en stund innan jag måste gå och hämta Leo och Ronja. Innan jag gick tjuvtittade jag faktiskt i den stora väskan som ambulansteamet glömde inne i köket och Frederike förklarade för mig vad allt var. Hon är nämligen läkare och har tydligen jobbat i ambulans förut. Innan ni frågar, ja Alejandra ringde henne först. 
Jag hann även få veta att Alejandra var tvungen att opereras eftersom benet hade brutits av, någon sena var skadad och även lite nerver. 

Senare samma kväll åkte Elise och jag skridskor tillsammans med IST i Erlangen. Riktigt, riktigt roligt måste jag säga att det var. Även fast skridskorna gjorde superont. De klämde nämligen bara på fel ställen och satt löst på alla andra. Fick tom blåmärken av dem... Men roligt var det iallafall och en riktigt bra avslutning på dagen. 

puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: