malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

back again

Kategori: Au Pair

nu är jag tillbaka i Tyskland igen. Resan gick bra, min väska är dock sönder så jag måste till en resväskeaffär och kolla om de kan laga den. Går det ska jag skicka in deras utlåtande och kvitton till airberlin , går den inte att laga ska jag skicka in deras utlåtande om det plus var jag köpt väskan, när jag köpte den, hur mycket den ostade och artikelnumret. Känns otroligt kkomplicerat nu när jag sitter oh funderar på det. Kan ju bero på att jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. 

                                           
 
Dock vill jag inte gå och lägga mig för då kommer jag att få en sån sjuk hemlängtan. Jag hatar verkligen första kvällen tillbaka i Tyskland när jag har varit hem och hälsat på. Sjuk hemlängtan varenda eviga gång. 

Anyway, för tillfället bor det en kille här. Han är praktikant hos Marcus och får bo här tills han har hittat en lägenhet, typ. Han är 25, kommer från Allgäu så han pratar med en hel del dialekt. Jättetrevlig kille och bra ser han ut också. hehe.

Näej, nu ska jag sova!

Puss på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: