malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

zumba och smällkarameller

Kategori: Au Pair

Hade tänkt ladda upp ett inlägg tidigare idag men jag hade fullt upp så det hade jag inte tid med. Dagen började med gå upp klockan 7 och göra frukost till Ronja och Pia, fixka frukostbox och lunchbox till Leo, väcka Leo när Ronja och Pia åkt till doktorn, klä på honom och skjutsa honom till Kindergarten. Skynda vidare till banken för att ta ut pengar innan jag stack till drumact för att dansa lite zumba. Gud vad det märks att det var ett tag sedan jag var där. För det första vard et nya danssteg och för det andra var jag så svettig att det bara rann om mig när timmen var slut. Men gud så roligt! Älskar zumba!

Därefter bar det av till, Lidl, Edeka och Norma innan jag, matvarorna och min torkade svett åkte och kastade tomflaskor. Väl hemma tvättade jag faktiskt två maskiner. Kände mig skapligt duktig. 
 När jag en timme senare hämtade barnen fick jag en stor kram och en fet puss av Leo, han var inte lika glad nrä jag sa att vi skulle gå till svenska skolan som ligger typ tre kilometer hemifrån. På svenska skolan sjöng vi luciasånger och gjorde smällkarameller. Malin gillar julpyssel. :D

                                           
Nu sitter jag här i soffan och försöker att inte somna. Jag ser typ i kors och är så trött att jag mår illa(har sovit alldeles för lite och dåligtd enna vecka). Nu undrar ni säkert varför jag inte går och lägger mig om jag nu är så trött som jag påstår? Jo, det ska jag tala om för er. Pia, jag och barnen käkade på fratellis tillsammans med Lisa, Magnus och Evelina och strax före nio skjutsade jag hem barnen. Så sedan barnen somnade, strax före tio, sitter jag nu här och väntar på att Pia ska komma hem. Hon ville nämligen ta en drink till med Lisa. Längtar så sjukt mycket efter min säng just nu!!

Nej, vet ni vad? Jag tänker nu stänga av datorn och lägga mig och sova i soffan tills pia kommer hem. 

Puss på er!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: