malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

update

Kategori: Au Pair

Sedan jag kom har jag hunnit med att åka till München och besöka Oktoberfest två dagar. Sjukt kul var det! Öl, sång och dans på borden i ett fullproppat öltält. Okejdå, det blev inte så mycket öl för min del. Jag förstår verkligen inte hur folk kan dricka det frivilligt. Smakar ju pyton. Jag köpte i alla fall en öl men jag hällde över hälften till Elise som faktiskt (av någon anledning som jag inte förstår) tycker att det är gott. Men kul var det!


Elise och jag har även hunnit med en weekend i Berlin. Vi bodde hos Amanda och även om allt var emot oss så hade vi riktigt roligt. Tågresan gick bra även om den inte var skön. Vi försökte nämligen sova på två säten var. För Elise gick det bra. Hon fick ju plats i alla fall! Men jag, som ju egentligen inte är lång kände mig som en jäkla jätte där jag försökte knöla ihop mig så jag kunde sova. Eller så är det bara så att jag är dålig på att knöla ihop mig. Kanske är en blandning. Elise skulle hämta sitt pass på svenska ambassaden och när vi väl hittat den sa de att hon inte kunde hämta ut sitt pass eftersom klockan var efter ett och hon hade inte bokat någon tid. Men efter en del argumenterande från hennes sida kom det ner en kvinna med hennes pass och hon fick skriva på några papper och betala. 
den kvällen lagade vi köttfärssås och spaghetti hemma hos Amanda, måste säga tat jag är bäst på att göra köttfärssås, typ. 


Lördagen ägnades åt sightseeing och lite fika. På kvällen gick vi ut och åt på någon restaurang där mitt hår började brinna när jag lutade mig bakåt för att knäppa ett kort på Amanda. Men som tur var hann Elise släcka innan det hann ta riktig fyr, så det syns nästan inte. Därefter gicck vi ut och tog en drink innan jag och Elise bestämde oss för att gå ut och dansa, dock gick de planerna upp i rök eftersom vi aldrig hittade fram till en klubb. Det fanns ingen som hade lust att hjälpa oss helller. Jävla Berlinare. Skit samma, vi åkte hem till Amanda och gick och lade oss. Men vi hade lugnt de coolaste naglarna iallafall De lyste!

 
Söndag blev lite mer sightseeing innan Elise och jag åter åkte hem. :)

Så, nu har ni fått en liten update iallafall. 

Puss på er så länge!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Kul ni verkar ha haft det! Riktigt avis på Oktoberfest. Jag borde varit där och lärt dig dricka öl! Inte för att jag är en så van öldrickare, men det går ner. Känns lite som man tappar halva poängen med oktoberfest om man inte dricker öl.. menmen. Du får växa i dina smaklökar och dra med mig nästa gång :P Gillar nya bloggdesignen förresten :)

    Svar: haha jag tycker att det gick bra ändå fastän jag inte drack så mycket. ;) men jag förstår vad du menar eftersom jag bara beställde en öl av den enkla anledningen att det var oktoberfest och då dricker man öl! haha Tack så mycket :)
    Malin

    2012-11-07 | 00:12:34
    Bloggadress: http://sofiakvarnstrm.wordpress.com

Kommentera inlägget här: