malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

ridning och varm choklad

Kategori: Au Pair

 
Som jag skrev tidigareskulle jag och Ronja åka till stallet eftersom hon hade ridlektion. Och shit vad kallt det var. kallt och jag längtade så sjukt mycket efter att få sitta upp och rida jag med. Gud, vad jag saknar att rida. Det är sjukt! 
Ronja tyckte iallafall att det var riktigt roligt och jobbigt. Jag tycker det är så gulligt när hon försöker rida lät i traven. Hon hittar inte rytmen och har jättesvårt att komma upp i lätt sits och när hon väl har kommit upp dunsar hon ner i sadeln igen för att fåterigen försöka "dra sig upp". Freja red tillsammans med henen och jag måste säga att jag blev imponerad av hennes lättridning. Hon är superduktig!

                                

När vi kom hem satte Ronja och jag oss vid bordet med en varm choklad och spelade fia med knuff och uno. Riktigt mysigt att få göra någonting enbart med Ronja för en gångs skull. När Leo och Marcus kom hem efter Leos fotbollsträning skulle hon dock prompt sitta i mitt knä och spela uno han med. Jag måste säga att det är väldigt värmande att de vill vara så mycket med mig fastän pappa Marcus precis kommit hem efter två veckor i Kina. Alltså att Leo till exempel skulle sitta i mitt knä fast Marcus satt mitt emot mig. Samma sak vid maten. Det var väldigt viktigt att jag skulle sitta mellan dem istället för Pia eller Marcus. Så sjukt glad att jag valde att åka hit igen. :)

Nu tänkte jag gå och lägga mig för jag är så sjukt trött. Det har varit två intensiva veckor. Glad att Marcus är hemma igen. 

Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: