malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

minneskort och karuseller

Kategori: Au Pair

min söndag var faktiskt ganska lat fram till halv tre då jag skulle ta hand om barnen. Dock blev jag tvungen att åka och hämta Elise först eftersom hennes skjuts blev ändrad. När Elise och jag suttit och pratat en del i köket, Ronja gjort sina läxor och Leo hade vaknat åkte vi in till stan här i Herzo. Det var nämligen Martinikirchweih, Han var någon riddare och är nu ett helgon. Vet inte exakt vem eller vad han var mer än det. Katolskt vet jag också att det är . Duktigt va? haha

Iallafall blev det en del karusellåkande för barnen och Elise och jag tittade på. Låter roligt va? Ronja var förresten superduktig på att kasta pil på ballonger. Kommer inte ihåg exakt hur många hon träffade men det var runt10 av 15. Så hon fick en liten nallebjörn som kramar ett hjärta. 
                                          
 
Därefter skjutsade vi hem Elise och på vägen till bilen tappade jag mitt minneskort till mobilen. Vilket jag tagit ur mobilen för att vi lyssnade på den musiken i bilen. Arg som ett bi på mig själv var jag och det blev ju inte bättre av att Ronja och Leo hela tiden frågade om jag var arg och ledsen. de frågar ju bara för att de bryr sig men just då var jag inte på humör. Men men. Är man dum så är man. 

Puss
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: