malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

julgranar och limousiner

Kategori: Au Pair

hejsan på er!

Försökte skriva ett inlägg igår kväll/inatt när jag kom hem men mitt internet laggade så pass mycket att jag gav upp. 
Igår åkte jag och Elise till Rothenburg och gick på museum. Ett julmuseum närmare bestämt. Vet ni hur många julkulor de hade där inne? GALET många. I glas, i plast, halm, glittriga, blanka, matta, genomskinliga, färgglada, fåglar, fjärilar, tomtar, änglar, nötknäppare, hjärtan, stjärnor.... Men vilken julkänsla man fick! Gud så mysigt! Man fick doc inte ta kort där inne så jag har inte fler än några få som vi tjuyknäppte. Dock har Elise dem så ni får se när jag har fått dem. 

Rothenburg var riktigt fint, dock var det svinkallt och det tog väldigt lång tid att åka dit. På vägen hem var det mörkt och även dimmigt vilket inte är den roligaste kombinationen jag kört bil i.
När vi kom tillbaka till Nürnberg var vi så hungriga att vi bestämde oss för att käka schnitzel och det finns inget bättre ställe än Schnitzelria då. Väl där bestämde vi oss för att köra på en trerätters. Egentligen bara för att vi ville ha efterrätten, eller jag iallafall. Anyways den bestod av pumpasoppa med en klick grädde, Schnitzel Cordon Bleu och varma hallon med vaniljglass och grädde till efterrätt. Supergott var det men efteråt var jag så mätt att jag ångrade mig. Men men sånt är livet. 


 
 
Just ja, när vi åkte hem hittade vi en limousine som vi följde efter också. Och vid varenda jäkla rödljus blev det grönt så fort limousinejäkeln kom körandes. Ska nog skaffa mig en sån tror jag. Men det måste vara en vit för det fungerar tydligen inte med svarta. Haha

Puss på er
 

Kommentarer

  • Toffzi säger:

    Får jag åka med i din limousin då?? :D
    Puss

    Svar: såklart du får! Då cruisar vi gatorna i Avesta ;)Puss
    Malin

    2012-11-19 | 14:44:49
    Bloggadress: http://dreamcast.blogg.se

Kommentera inlägget här: