malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fotboll, en liten apa och kyckling

Kategori: Au Pair

Kom för drygt en halvtimme sen ner från Leos rum där jag legat i 45 minuter och väntat på att han skulle somna. De sista tio minuterna hade jag en snarkande liten pojke som höll så hårt i mig att jag lovar att han hade hängt kvar om jag bara hade ställt mig upp. Han var nog en apa i sitt förra liv..

Apropå apor, efter att han tröttnat på att spela fotboll med mig ute i trädgården började han klättra i det lilla trädet på gården. (Ronja hade då åkt till sin tennis. Laurents, tror att han stavar så, pappa skjutsade denna gång.) När han klättrat klart i trädet cyklade vi(jag måste verkligen skaffa reflexvästar till barnen) till Edeka och köpte bacon och Cornetto citron-glass. Det är något som jag verkligen älskar med Tyskland, att man kan köpa Cornetto Citron. De brukade jag och mormor köpa när vi åkte någonstans. Det allra bästa minnet jag har är egentligen inget speciellt men jag kommer ihåg att vi hade åkt in till stan av någon anledning. Iallafall åkte vi till OKQ8 och tvättade bilen och medan den tvättades satt vi i grässlänten och åt Cornetto Citron. Mycket trevligt. :)
Men tillbaka till baconet. Jag lagade, med hjälp från Leo, körvelkyckling till middag och det var väldigt uppskattat   av barnen. Själv tycker jag att det blev rikitgt mumsigt, MEN det är inte som mammas körvelkyckling. 
 
                              
 
Förresten, berättade jag att Marcus är i Kina de två kommande veckorna och att Pia idag är i München? Så är det i vilket fall, så det har bara varit jag och barnen idag. Riktigt mysigt faktiskt .

Näej, nu ska jag titta klart på Suburgatory. 
Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: