malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fotboll eller tennis

Kategori: Au Pair

hur svårt kan det vara att hålla reda på vilken dag det är? Jag gick runt hela dagen idag och var helt säker på att det var torsdag. Så först och främst hämtade jag Leo kvart över tre och jag skulle precis be Leo att sätta sig i bilen när jag såg Ronjas sparkcykel utanför hennes fritids. Hade jag inte sett den hade jag åkt upp till hennes skola och väntat på henne där, precis som jag och Leo gör varje torsdag. Ronja har nämligen teater efter skolan då. 
Däremot var jag fortfarande säker på att Leo skulle på fotboll och samma sak nu. Hade inte Emmas pappa ringt och sagt att han var på väg för att hämta Ronja, det var deras tur att skjutsa till tennisen, så hade jag satt på Leo hans fotbollskläder och satt honom i bilen.

Nu blev det istället Ronja som åkte iväg och jag och Leo lekte ute i trädgården. Han har en liten plastbil som han åkte på och jag försökte fånga honom, När jag väl fångade honom åkte jag runt på den och då försökte han fånga mig. Därefter blev det lite tatten innan vi gick in och lagade mat. Han gjorde sallad och jag gjorde fiskgratäng. Mycket gott. Till och med så att Leo ville ha tre portioner.
                                
När Pia kommit hem spelade vi fia med knuff tills Leo tröttnade och ville spela ett annat spel med mamma Pia. Ronja och jag spelade klart och hon vann... 
 

                                
 
puss!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: