malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

för självisk

Kategori: Au Pair

alltså denna natt är nog den längsta och kortaste natten på länge. Gick och lade mig halv ett och hade först svårt att somna men tillslut måste jag ha gjort det för halv tre vaknade jag av att Leo kom in och väckte mig. Han ville sova med mig och jag mumlade ja. Så han kröp upp i sängen och nu har jag inte längre någon koll alls på hur många gånger jag vaknade. Jag vaknade av bilar som körde utanför, vaknade av att Leo låg på min kudde- flyttade på honom och somnade om. Vaknade än en gpng av att Leo låg på min kudde och flyttade honom än en gång. Vaknar av att Ronja går på toaletten. Går upp och stänger fönstret. Halv sex kommer en fullt påklädd Ronja in och säger att jag måste gå upp och göra frukost till henne. Tittar på klockan och frågar vad sjutton hon gör vaken och påklädd redan halv sex? Hon svarar enkelt att klockan ringde. Jag säger åt henne att gå ner och lägga sig och sova lite i soffan så väcker jag henne när jag kommer kvart över sju. 
Vaknar och somnar ytterliggare några gånger innan mitt alarm ringer klockan sju. Snoozar till tio över då jag rullar ur sängen och i princip kryper till toaletten. Jippie! Pigga och glada, not!
 
Inser nu när jag sitter och skriver detta att jag har ont i midjan eftersom jag legat och spänt mig när jag balanserade på kanten av sängen. Seriöst, hur fan kan en liten fyraåring ta sån stor plats? Jag menar vi sov i en stor dubbelsäng och jag ligger och balanserar på kanten för att inte trilla ur eftersom han tar upp resten. 
Jag är nog alldeles för självisk för att sova med barn. När och Om jag får barn så tänker jag sova med hörselskydd i en egen säng, i ett eget rum, med låst dörr. Min kille eller man får ta hand om ungarna. Jag kan ta dem på dagen..
 
Marcus är hemma nu sen några timmar och barnen leker just nu skola. Ronja är lärare och Leo elev. Snart ska jag och Ronja åka till stallet eftersom hon har ridlektion klockan tre. Måste dock erkänna att jag inte vill till stallet. Eller jo, till stallet, men inte det stallet. Hästarna är så himal smala och omusklade. Plus att det är kallt. Jag gillar det inte. Dock är ridskolechefen (gubben i lådan) väldigt snäll och trevlig. 

Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: