malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

flygplatshäng

Kategori: Au Pair

vet ni hur många gånger jag har fått hör hur duktiga tyskar är på att göra tårtor? Hur goda de är? Alldeles för många gånger. Jag måste ha någon speciell egen smak eftersom jag inte har smakat en enda som jag har tyckt om. Jag äter det i och för sig inte ofta alls men ändå. För det första är det nästan alltid körsbär med och jag gillar inte körsbär. Bara om det är färska. 
Att jag berättar detta är för att jag och Elise var och fikade i söndags och jag tog någon ägglikör-tårta för det var den enda som såg någorlunda god ut. Jag blev dcok väldigt besviken när jag provade. Hade kunnat vara så mycket godare. 

Den där som ser ut som en korv smakade typ som dammsugare. Dock är svenska dammsugare mycket godare och mer lagom storlek. Jag är glad att ag inet tog den för jag hade aldrig fått i mig hela den själv. 
Den varma chokladen smakade dock riktigt gott. 
                                     
 
 
Efter fikat åkte vi till flygplatsen och kolalde i souvenirshopen efter ölglas. En massa roliga saker hittade vi också. Både inne i shoppen och på flygplatsen. I vanliga fall har man ju lite annat att tänka på än ur det egentligen ser ut och vad som egentligen finns där.
Sist men inte minst blev det skype med bästa familjen innan jag invigde min nya Tv genom att titta på The Amazing Spiderman. Har ni sett den? Den är ju för tusan riktigt bra både filmen och tvn. Me like. 
 
Puss
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: