malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fika med alejandra

Kategori: Au Pair

kom för en stund sedan hem från fika med Alejandra. Alejandra är en tjej från Colombia som jobbar som Au Pair på i en familj på samma gata som jag bor på. Hon kom hit för några veckor sedan och är väldigt trevlig. Lite jobbigt med språket dock eftersom hon inte är sådär jätteduktig på varken tyska eller engelska och hennes svenska suger. haha. Hon är ju väldigt duktig på spanska, såklart, men min spanska är ju inte den bästa så vi blandar allihop. Det blir ganska körigt för hjärnan dock. Hon frågade mig idag tex vad blåbär heter på tyska och jag sa blåbär, sen frågade hon vad det heter på svenska och då sa jag heidelbeeren innan jag insåg att det var tvärs om. 

Anyway så var Robin med också, ett av barnen hon tar hand om. Han är runt ett år, osäker på om han har fyllt eller inte och i början tyckte han att jag var riktigt läskig. Det gick dock över väldigt fort och efter en stund skulle han prompt sitta bredvid mig. 

                                           
                                                   Våffla med glas, grädde och skogsbär

Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: