malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

alina devecerski och fotboll

Kategori: Au Pair

Älskar att hämta Leo på dagis för tillfället. Han kommer alltid springandes och ger mig en riktigt bamsekram oc en puss innan han säger hur mycket han tycker om mig. Ni får inte berätta detta för någon, men jag tänka sno med mig honom hem när jag åker tillbaka till Sverige.

"Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta,

flytta, flytta, flytta
Du måste flytta på dig"

Jag gjorde misstaget att spela Flytta på dig i bilen när jag hämtat barnen från dagis och skolpjäs. (Ronja har teater varje torsdag efter skolan). Ingen bra idé med två barn som kan svenska och som älskar att sjunga i baksätet. Jag var inte trött på den innan, men nu är den ganska uttjatad måste jag erkänna. De ville nämligen lyssna på den på vägen hem, sjunga med, sjunga när vi kom in, sjunga...

När jag skjutsade Leo och Pontus till fotbollen började även Pontus sjunga med. Visst ja, det har jag ju inte berättat, Leo har börjat spela fotboll på torsdagar och eftersom Titti skjutsar Ronja och Alma till gymnastiken på tisdagar så skjutsar jag killarna till fotbollen. Ja, Ronja har börjat på gymnastik ihop med Alma. Och för er som inte vet det så är Alma och Pontus två svenska barn som bor här några gator bort från oss. Deras pappa jobbar på siemens och det är därför de nu bor här. Titti är deras mamma och de har även en äldre bror som heter Lucas. den familjen tycker jag mycket om. :)

Anyways, väl framme vid fotbollen pratade jag först en stund med någon annan mamma innan jag gick och satte mig i bilen för att det blev så kallt. Innan ni kommenterar att jag skulle ha klätt på mig så hade jag faktiskt det, men, jag glömde leggings under byxorna och då blev det lite kallt. Tur att det är inomhus nästa gång så man slipper frysa. Och har jag tur kan jag sitta inne och titta när de spelar, vilket i sin tur innebär att jag, förhoppningsvis, ser tränaren bättre. Nej, just ja, det var ju Leo jag skulle titta på! vi tar om det: Och har jag tur kan jag sitta inne och titta när de spelar, vilket i sin tur innebär att jag, förhoppningsvis, ser Leo bättre. Det lät bättre.
Som det ser ut nu, är de alltid längst bort på planen och eftersom det är ett staket på den sidan kan man inte stå där och titta. Tillbaka till tränaren (jag vet, förlåt), jag vet inte vad han heter därför heter han tränaren, som är i min ålder är riktigt trevlig ser bättre och bättre ut varje gång jag är där. Och Leo tycker om honom, han tycker att han är snäll och rolig. Och nog syns det att Leo tycker att det är roligt att spela. Han är minst i laget, både kortast och yngst(han är ett år yngre än de yngsta som egentligen får vara med i det laget) men ahn är riktigt duktig. Han kan inte sjuta så hårt men han försöker verkligen och han ser så söt ut när han springer bland de andra, Nu låter det som att han är jätteliten men det är han inte. Han är mindre än de andra och man märker skillnaden mellan honom och de äldsta. Han är ju bara fyra och spelar med 5-7åringar. Men roligt har det iallafall och jag blir bara mer och mer sugen på att spela fotboll när jag är där.
                              

 
 
Nej, nu börjar batteriet ta slut i datorn och jag måste sova,
 
Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: