malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

bastu och reflexer

Kategori: Au Pair

Hallöchen!

Eftersom jag just nu sitter ute och snorar och försöker att inte smälta bort medan jag väntar på att pelletsgubbarna ska bli färdiga tänkte jag att det vore en bra idé att uppdatera lite.

Nu låter det nog som att jag klagar på vädret men det gör jag egentligen inte. Eller jo lite kanske. Nja. Alltså faktum är att jag tycker om när det är varmt och så men det är liksom så tryckande varmt så det känns precis som att sitta i en batu och jag tycker verkligen inte om att basta. Det är alldeles för varmt och man får ingen luft. Iallafall inte i en vanlig bastu. Ångbastu går bra för då får jag inte samma panik som i en vanlig,Förstår ni vad jag menar?
Något som jag däremot älskar med denna värme är attd et är varmt sent på kvällarna också. Igår till exempel åkte jag till Nürnberg för att hämta Pia vid tågstationen och det var då 23 grader varmt ute. Tio i elva på kvällen liksom. Det är ncie! Åh, apropå det. Jag höll på att köra på en cyklist igår också. Seriöst har de aldrig hört talas om reflexer? Jag brukar vara väldigt noga och kolal om det ommer någon cyklist som tänker åka över vägen, speciellt vid trafikljusen men när det är mörkt och de inte har några reflexer , hur har de då  tänkt sig att jag ska kunna se dem när de bara kommer ut mitt framför mig? Snacka om att jag blev shaky efter det. Och arg. Jag var riktigt arg och satt och svor en lång stund innan nästa jävel cyklade ut framför mig. Henne såg jag iallafall så jag hann anpassa farten men den första var jag ju verkligen tvungen att tvärnita för. Aja det gick bra iallafall och jag körde inte över någon. Otroligt va?

Näej, här får ni ett klipp som jag inte kan sluta skratta åt. Jag älskar The Ellen Degeneres Show.



tschüssi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: