malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sammanfattning

Kategori: Au Pair

eftersom jag inte kan skriva ett inlgg om alla dagar som har gått så blir det nu ett långt sammanfattande inlägg. veckodagarna har egentligen inte varit sådär jättespeciella. Jag har hämtat barnen och vi har sedan åkt till olika lekplatser och lekt, vi har käkat glass, lekt hemma.
 
Just ja. Jag berättade ju tidigare att Andrea och hennes barn och en kompis till Lena var här. Kommer ni ihåg det? De kom iallafall på tisdagen efter att jag kommit tillbaka. Vilket var super för mig eftersom jag var sjuk och de tog då hand om Leo. Eller alltså. Janik lekte en massa med Leo när han var hemma och jag kunde bara ta det lugnt så att jag blev frisk. Ronja var även i Schweiz den veckan. Hon hälsade nämligen på Pias syster. :)
Så hon kom hem sen på lördagen.

Veckan därefter kom Oma och Opa på torsdagen och de stannade i några dagar innan de åkte hem igen. Riktigt trevligt var det. Jag följde förresten med Oma Heidi till Erlangen en förmiddag eftersom hon skulle köpa nya skor till Janiks konfirmation. Herregud säger jag bara. Hon är för sjutton värre än mig när det gäller att bestämma sig.
Hon hittade inga skor som hon ville ha. De var för bruna. De var för gråa. För röda. För prickiga. För fula. För hög klack. ... Ja...           Jag lovar, vi hade kollat på alla skor i hela butiken när hon till slut bestämde sig för ett par. 
Jag hittade också ett par skor som jag sjukt gärna ville ha, men just nu är jag faktiskt inte jätteledsen över att jag inte köpte dem. Bra va?  


På helgerna har jag mest varit med Pia och Elise och det har bland annat blivit roadtrips bland annat till münchen där vi knäppte en massa kort coh besökte ett gammalt slott. Det var häftigt men efter ett tag visste jag och Elise inte ens vilken våning vi var på. Snacka om stort! och snacka om att det är lätt att springa bort sig där. Inte kul alls.


Vad har vi mer gjort? Jag kommer faktiskt inte på något.

Jo, pappa fyllde år förra onsdagen och då fick han en adidas-tröja av mig. Orange-grå-svart. Tänk er lite militär-mönster i de färgerna. :)

Jo, nu kom jag på en till sak. Pappa ringde mig fredagen den 27:e april och berättade att jag fått sommarjobb! Samma som förra året. Snacka om att jag blev glad! Ni anar inte :) Så nu är det bestämt att jag åker hem första helgen i juni, börjar jobba den 11:e och åker sedan tillbaka till Tyskland sista helgen i augusti eftersom jag slutar jobba den 24:e. :) I love it!!

Ja det var väl det.
Puss på er allihop!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: