malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofjärde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

extremely loud & incredibly close

det enda som egentligen är värt att skriva om idag är att jag var på bio med Pia. Först sprang vi runt och letade efter biosalongen hur länge som helst innan vi till slut hittade rätt och kunde springa in och sätta oss. Just ja, innan vi sprnag runt och letade efter den köpte vi popcorn och cola. och vet ni? Det fanns saltade popcorn! Nu undrar ni kanske vad det är som är så speciellt med det? Jo, det ska jag tala om för er. Tyskar äter nämligen sockrade popcorn. SOCKRADE! Det är verkligen bland det vidrigaste och äcligaste jag någonsin har ätit. usch!

Anyway tittade vi på filmen extremely loud and incredibly close. På engelska faktiskt. Det var en lång film som jag inte riktigt kan säga om den var bra eller inte. Den var tänkvärd tycker jag och den var väldigt känslosam och fint gjord. Och jag tycker definitivt att den är värd att se. Här har ni trailern förresten.

Ja, innan jag satte mig i bilen och åkte hem igen träffade vi två kompisar till Pia och pratade en stund med dem.

Pia är förresten en svensk tjej som också är Au Pair, fast hon bor i Nürnberg.

pusshej


Kommentarer


Kommentera inlägget här: