malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

snowstorm

Det enda som egentligen är värt att nämna från denna dag är att vädret var helt stört. Först regnade det lite, sen kom det snö, sen blev det sol och då passade jag på att sticka ut och springa men det började snöregna lika fort som det slutade någon minut senare. När jag precis hade vänt om och skulle springa hemåt var det sjukt stark vind och det var ritigt jäla jobbigt att springa eftersom det var motvind. Jag var inte alls trevlig då kan jag lova och det blev en hel del svordomar som kom ut ur min mun där.

När jag sedan hade hämtat Ronja blev det värsta snöstormen. Den varade i kanske en kvart och efteråt vard det alldeles vitt på backen.



Just på grund av att vädret var så näppt satte jag och Ronja på oss regnbyxor när vi senare rollade till svenska skolan, men självklart kom det varen regn eller snö under den tiden. På svenska skolan hade vi julplundring, vilket bland annat betydde att vi hade långdans och vi dansade runt denna fina gran. :)

 

Och det var det mest intressanta som hände denna dag. :)

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: