malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettionde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Mascara och Atlantis

idag har jag spenderat den största delen av min tid i stallet och i badhuset. Det började ifs med att jag tittade på en animerad spökfilm medan jag åt frukost. Monster House tror jag att den hette. Den var väl egentligen inte sådär jättebra men ändå fastnade jag vid den.
Hur som helst så cyklade jag sedan till stallet och vad jag kan minnas så var det nog första gången som jag cyklar i snö. Lite halvknäppt egentligen. När jag väl kom till stallet blev det först longering av Mascara i tjugo minuter innan jag satte upp och red en stund. Men guud vilken bitch hon var emellanåt idag. Stundvis ville hon inte alls som jag ville och snacka om att det gick mig på nerverna. Tacka vet jag Soldier som lyssnar på en gång när jag harklar mig för det gjorde inte direkt Cara. Det gick bra  och det var riktigt roligt att få rida iallafall. :)
Här är en av de bästa bilderna jag lyckades få på madam idag. Bakom ser ni ridhuset och även lite hur ddet ser ut utanför boxarna.



Halv tre mötte jag, Leo och Ronja sedan upp Jessica vid Atlantis, äventyrsbadet här. Där badade vi och lekte i två timmar innan jag sedan åkte hem med barnen, åt med dem och lade dem sedan i sängen. Det är helt otroligt hur Leo är i vattnet. Han är verkligen som en fisk. Han älskar det och han bryr sig inte alls i att han får vatten i näsa eller att huvudet hamnar under ytan. Han hoppar nämligen från kanten om och om och om igen och eftersom han har såna här puffar på armarna som kommer han upp på en gång igen. Och simma kan han också, någorlunda. Jätteduktig är han iallafall och det är så kul att titta när han och Ronja leker i vattnet för de tycker att det är så roligt.

Just det, Marcus åkte till Kina med jobbet idag också och han kommer inte hem förrän om tio eller om det är fjorton dagar. Vilket betyder att det bara är jag och Pia hemma med barnen och eftersom Pia var i München med jobbet igår så fick jag lägga barnen. Men det gör inte mig så mycket egentligen. :)

Ja, dt var väl min måndag.
Puss på e

Kommentarer


Kommentera inlägget här: