malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugosjätte januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

hin und hier/hit och dit

jag var sjukt trött när jag skrev det här så därför är det kortfattat och jag lyckades klicka på fel knapp..

idag blev det en tur till stallet där jag tog hand om Mascara i några timmar innan jag åkte och hämtade Ronja vid skolan klockan ett. Klockan två hade jag följt med henne till hennes kinderturnen där hennes lärare för övrigt är otroligt gullig. Efter en snabbsväng till McDonalds där jag köpte en cappucino hämtade jag Leo halv tre och sedan gick vi till Ronjas turnen och hämtade Ronja igen klockan tre. det blev då lek i lekplatsen vid hennes turnen. och jagv måste säga att jag var helt knäpp. Jag hade så mycket energi efter cappucinon så jag vet inte hur länge vi sprang runt och lekte. Barnen ble iallafall trötta före mig och det är inte det vanligaste när det gäller Leo och Ronja.

Anyway vi gick hem runt halv fem och då skalade vi potatis och morötter alla tre, eller naja, Leo tittade mest på men han hjälpte senare till att göra potatismoset. Till middag blev det nämligen bratwurst med potatis och morotsmos, brysselkål och ärtor. Brysselkål är verkligen underskattat. :o Yummie.

Mellan halv åtta och åtta stoppade jag in barnen i duschen eftersom pia var på fest med jobbet och Marcus åkte till Nürnberg för att hämta Opa Peter som kom med tåget. Jag läste sedan en bröderna lejonhjärta för dem och både Leo och Ronja hann sedan somna innan Marcus kom tillbaka knappt en timme senare. hihi sötnosarna.

Ja, det var min stressiga torsdag. Hur var eran?

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: