malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonionde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Det har blivit något fel och därför är detta inlägg före 27:e och 28:e. sorry

Vad har jag gjort idag? Jo, det ska ni nu få veta. Jag vaknade runt tio och efter en dusch och frukost åkte vi allihop till Nürnberg Tiergarten. Det är ett zoo och det är verkligen ett riktigt stort och fint zoo måste jag säga. Därför kommer det nästan bara bli bilder i detta inlägg. Jag har tagit så många idag så det är inte klokt. Men det allra bästa på hela besöket var nog delfinshowen. Eller nja, eller jag vet inte. Jag blev verkligen som ett barn när vi kom in där. (:



 
     Sjölejon. Tränaren var för övrigt riktigt snygg.

   

hjälp mig? Vad är det för uggla? Jag känner ju igen den.
 
  

 

otroligt att de kan hoppa så högt!
 
Och så sist men inte minst två snöleopader.



Ja, det var några av djuren vi såg. Vi var där i några timmar och han se väldigt mycket men lite senare berättade Pia att jag bara sett hälften . Och det var en riktigt fin djurpark måste jag säga. :)

Just det, till kvällsmat åt vi detta.


Ehm, det ser inte lika gott ut på bilden... Men gott var det iallafall. Ris, kyckling, sallad och karl-johan-svampsstuvning. Det sistnämnda var det enda som vi blev lite besvikna på men men.

Puss på er

Kommentarer

  • Eve säger:

    Men Malin! Man får inte ta hem djur från ett zoo och äta!! :O



    Haha saknar dig!

    2012-01-30 | 22:45:22

Kommentera inlägget här: