malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonde januari tjugoundratolv

Kategori: Au Pair

Ridning och snö i mängder

Denna morgon var det inte lätt att gå upp ur sängen kan jag lova er. Jag har verkligen inte sovit gott denna natt och det slutade med att jag gick upp och tog en varm dusch innan jag slutligen kunde somna.. Det betyder ju att jag var riktigt trött när klockan väl ringde och jag ville så gärna somna om men det kunde jag ju inte göra. Istället låg jag och snoozade i en kvart. Det är något som verkligen är underbart, att kunna ligga och snooza. Men, det är inte jätteskönt när man har sovit för lite.
Auf jeden fall, när Leo var avlämnad på kindergarten åkte jag till stallet och red Mascara. Eller det blev mest longering och sedan lite mjukgörande övningar då jag satt på henne. Detta eftersom hon runt jul fick kolik och det var så pass illa att de var tvungna att åka till kliniken med henne och hon har även blivit sparkad av en annan häst så hon har varit halt i vänster framben. Nu är det mycket bättre och hon haltar inte men hon går ändå inte hundra på det benet.

Efter en dusch satte jag mig och tittade på senaste avsnittet av The Secret Circle och jag måste säga att jag har fastnat för den serien. Och snyggingar till skådespelare har de också.
vid två satte vi oss i bilen och styrde kosan till Oberstaufen. Jag satt först och längtade efter att få sova men det gick inte. Jag var superpigg och när sedan Ronja somnade bredvid mig blev jag lite frustrerad över att jag inte kunde somna. Men sedan hände det något och i ena stunden pratade jag med Pia och i nästa sov jag som en stock. Ingen aning om vad som hände men jag sedan sov jag hela vägen ner och när jag vaknade vard et snö överallt och det fortsatte att komma ner från himlen också.

Efter att vi varit och hyrt skidor åkte vi till Oma och Opa och där blev det middag bestående av kött, sås, potatis och morötter. Yummie!!

Och nu sitter jag här i lägenheten, utan internet, spelar Mahjong titans, äter en blåbärsjoghurt(min nya obsession) och tittar på fotboll. Plus att jag skriver detta. Det är väl helt otroligt vad jag kan va? ;)

Nu får det räcka för nu.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: