malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoförsta januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

slalom och barnvakt

Idag har det hänt otroligt mycket cch därför kommer jag bara att redogöra lite mer kortfattat om den.  
Till en början sov jag till halv nio och då åt jag frukost med Leo och Ronja medan Marcus och Pia åkte till skidbacken för att åka lite i djupsnön. Lagom när jag hade fått på barnen kläder kom de tillbaka och då åkte vi till en annan backe där vi mötte upp Jan, Lisa och deras barn och så åkte vi slalom tillsammans i dryga två timmar innan det blev lunch. Vädret var dock inte det bästa utan det snöade och regnade om vartannat så när det väl var dags för lunch var alla blöta oh nästan alla var blöta igenom. Jag var en av de som var blöta igenom allt så jag gjorde samma sak som de flesta av barnen, jag tog nämligen av mig alla ytterkläder och satt i endast understället.

Det lustiga med att underställ och slalom är att det faktiskt inte är någon(verkar det iallafall som) som bryr sig speciellt mycket om att gå i endast underställ i toppstugorna eller liknande. Annars är det ju så himla noga med att inte gå runt i långkalsonger  när det kommer folk. Komisch finde ich.

Jaja, efter lunchen, som för mig blev en gulaschsoppa(yummie), hade kläderna torkat någotsånär. Underställen var torra och ytterkläderna bara typ. Men det stoppade inte oss inte, så vi gick ut och åkte i ytterliggare två timmar innan vi åkte hem till lägenheten där jag tog mig en dusch innan jag började skala potatis. Och Pia, vet ni vad hon gjorde? hon låg på en massagebänk och fick massage. Tror ni att jag vart lite avis? Nej, nej! Verkligen inte..

Anyway, på kvällen gick Marcus och Lisa ut och åt middag med Lisa och Jan så jag blev barnvakt åt alla fem barnen. Och helt ärligt, nu vet jag bestämt att jag inte ska jobba som dagmamma hela mitt liv och jag vet också att jag INTE ska ha fem barn. De var snälla och så men busiga som tusan. Det gick iallafall bra och nu har jag även sett samma film två gånger. En gång på tyska och en gång på engelska. Basil någonting.

ja, det var min lördag. :)

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: