malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoandra januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

slalom, gulasch och hemfärd

även denna dag blev det slalom men det var en lugnare start på dagen vilket betyder att vi sov lite längre.
mellan elva och tolv någon gång åkte vi till Imberg där vi mötte upp Lisa, Jan och barnen och Opa Peter. Vi åkte då upp på berget och därefter blev det skidåkning i cirka två timmar. Då hade jag nämligen så ont i fötterna att jag nästan grät. Detta eftersom mina pjäxor var lite för stora så Marcus hjälpte mig att spänna dem. Och om han spände dem! De gick inte att spänna mer och det klämde kan jag lova. Men de kändes ändå lite stora så det var lite tråkigt men det var ju å andra sidan sjukt roligt att få åka så. Jag var riktigt arg när jag var tvungen att sluta men det blev bättre när jag satte mig med Lisa inne i toppstugan och när sedan de andra kom beställde vi mat och åt lite lunch. Det blev återigen gulasch för min del och när soppan var uppäten åkte vi skidor nerför berget.

Hemma i lägenheten skjutsade jag Ronja och Pia till badhuset och sedan plockade jag och Marcus ihop alla grejer innan vi åkte till Oma Heidi för att äta middag. Där var även Leo eftersom han åkte med Opa från Imberg och Pia och Ronja kom också dit efter badet. Vad fick vi äta då tror ni? Jo, GULASCH! Haha . Men jag lovar er, Heidis gulasch, den är god den.

Ja, vad sa jag mer berätta... Vi satte oss i bilen och åkte hem runt halv åtta och jag däckade även denna gång.
Det var väl det.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: