malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofjärde januari tjugoundratolv

Kategori: Au Pair

zumba, nudelbox och soppa

Idag var den sista zumbalektionen för denna kurs. Det suger måste jag säga, för zumba är verkligen en träningsform som jag tycker otroligt mycket om. Men de goda nyheterna är iallafall att hon som håller i kursen även har en dansstudio här i Herzo och ajg har fått tiderna som hon har kurser. :D fortsättningskursen på den jag går nu är nästa vecka och det är super men "problemet" är att den börjaar redan klockan nio coh det är en timme tidigare så jag ska testa nästa vecka och se om jag hinner i tid. Med tanke på morgontrafik och så.

Anyways, efter zumban pratade jag en hel del med Dalrin(en av tjejerna på kursen) och vi bestämde oss för att försöka dricka en kaffe nästa gång. Idag gick jag däremot runt en stund på stan innan jag åkte hem två skivor rikare och ett antal euro fattigare. Vilka skivor blev det då? Jo, dessa. Lady Gagas i princip bara för att den var billig och nickelback måste man ju bara ha!

 

när jag hade hämtat Leo och Ronja blev det en hel del lek på lekplatsen vid Ronjas skola och efter två timmars lek gick vi hem och jag värmde maten. det var nämligen soppa och den gjorde jag innan jag hämtade dem från fritids och Kindergarten. Soppor är verkligen otroligt smidiga! :D

Ja, det var Malins tisdag.

tjolahopp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: