malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofemte januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

T X 3, nämligen tvätt, tennis och tyska

för det första måste jag säga att jag verkligen suger på att blogga. Helt seriöst..

Idag är nog den mest händelselösa dagen på länge. På förmiddagen har jag endast tvättat, torktumlat, köpt tvättmedel och tagit en liten promenad. När jag hade hämtat Ronja fick hon lite mellis och sedan åkte vi och hämtade upp Emma innan vi styrde kosan mot tennisen. Där gick jag en promenad innan jag satte mig på en av bänkarna utanför planerna och tittade på Ronjas träning. Och jag måste säga att jag var riktigt besviken över att den snygga tennis-killen inte var där. :(

Efter att vi ätit spaghettoch köttfärssås åkte jag sedan till min tyskakurs, vilken var mycket roligare idag (mest för att dubai(j)saren inte var där) och därefter pratade jag en hel del med Hye Won innan jag åkte hem.

Just det, Lora ringde mig idag och frågade mig: "Malin, I don't know what to do, my hands are hurting. They're so cold. What do I have to do? what do you do when your hands are hurting?"
herreguuud! sätter på ett par vantar? värmer dem? stoppar dem i armhålorna om det är illa?
Ja, vad ska man säga?

Nu är min varma mjölk slut så nu ska jag sova
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: