malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjuttonde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

let's zumba!

Ja, det blev lite rolig zumba och sedan en sväng inne i arcaden som slutade med att jag köpte två linnen, en randig tröja och strumpor inne på H&M och så blev det ju lite pina colada-shake, supergod.
Väl hemma igen tog jag mig en liten tupplur innan jag hämtade barnen och det blev en sväng till lekparken innan vi sedan gick hem och åt middag. Eftersom Pia är i Berlin och Marcus hade en middag med arbetet blev det jag som lade barnen och det gic förvånansvärt bra denna dag. Efter att vi ätit potatismoset, köttbullarna och gräddsåsen som jag och Leo gjorde. Han tycker för övrigt att det är riktigt roligt att laga mat. :)  Just det, efter maten satte jag barnen i badkaret och därefter blev det sagostund inne hos Ronja. Jag läste bröderna Lejonhjärta som vanligt och efter att Ronja somnat som en stock gick jag och Leo in i hans rum och där läste jag lite nalle puh för honom och efter en stund sov både han och jag. Cirkus fyrtio minuter senare vaknade jag till och då var jag ju självklart väldigt pigg istället. Inte kul. Jag satte mig då vid tv och dator en stund tills marcus kom hem.

Just det, lite matteläxa blev det med Ronjlein också :)



Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: