malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjunde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Ja, som jag tidigare skrev flög jag tillbaka till Tyskland idag oh jag måste säga att det var blandade känslor när jag var på Arlanda. Jag var både glad och ledsen på samma gång liksom och jag kan inte förklara hur det kändes eller riktigt varför heller egentligen. Iallafall skjutsade mamma mig till Arlanda och mina kära systrar följde också med.Det jobbigaste är verkligen när man står där och ska gå igenom säkerhetsontrollen och man måste säga hejdå. Usch säger jag bara, men det gick ändå och sedan innan jag gick på planet ringde pappa. :)

Efter byte i Berlin tog jag en taxi från flygplatsen och hem. Och fy fan säger jag bara. Det var så sjukt kallt där inne! Pia, Marcus och barnen har ännu inte kommit hem och planerar inte att göra det förrän imorgon.
angående värmen, Pia hade sagt redan tidigare att de skulle skruva ner värmen lite grann, inte helt eftersom det då skulle vara sjukt kallt och det skulle ta tid att få upp värmen igen. Nu var det dock på det viset att värmepannan, heter det så?, hade slagit av sig själv av någon anledning och jag lovar er. Ett stenhus som inte har haft värme på i åtminstone en vecka, när det är vinter, det huset är det inte mysigt att vara i. Jag lyckades dock få på värmepannan och därefter stack jag ner på stan en liten stund innan jag åkte till edeka och handlade lite innan jag åkte hem igen. Väl hemma i huset gick jag runt med sockor, långkalsonger, mjukisbyxor, tjocktröja, halsduk, vantar och mössa. Det var snorkallt verkligen!
Jag pratade lite med Pia, Marcus och barnen och de berättade att de tänkte komma hem redan nu ikväll och så sa Pia att det fanns ett värmeelement nere i källaren så det tog jag upp illa kvickt. 
Jag satt sedan med datorn i knät i soffan bredvid elementet tills jag frös så mycket att jag hackade tänder och då tyckte jag att det var dags att laga mat. Spaghetti Carbonara med kantareller blev det framför Charlie St.Cloud som i övrigt faktiskt är en bra film.

Ja, efter att ha blivit attackerad och överfallen av två barn som kom inspringandes genom dörren när de kom hem fick jag öppna ett litet paket av Ronja. Det var ett kort som hon har gjort själv. Riktigt sött. Ska se om jag kan knäppa ett ort på det senare.

Ja, nu sitter jag här nere och är så trött att jag mår illa, vilket dels beror på att jag gick upp runt halv tre i morse och klockan nu är kvart i elva på kvällen och att jag fick fullt upp med att leka med barenen när de kommit hem. Det var riktigt roligt att se dem igen och det bästa av allt var att jag för det första inte längre var själv och att jag blev varm av all lek. :)

Nej nu blir det sängen så ajg orkar upp imorgon. :)

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: