malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sextonde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

storhandling och sophie

Även detta skrivs i efterhand och helt ärligt så kommer jag inte ihåg mycket av denna dag.
Jag var och handlade och tog det mest lugnt på förmiddagen eftersom jag hade sjukt ont i halsen.
På eftermiddagen när jag hade hämtat Leo skulle vi även hämta upp Ronja och Sophie på fritids. Jag var lite sen och var beredd på att få en utskällning av Ronja för att jag var dr kvart över två istället för två. Men varken Ronja eller Sophie var klara med sina läxor så jag och Leo väntade en stund innan jag bestämde mig för att gå hem en sväng med honom och byta till torra byxor på honom för att sedan gå tillbaka och hämta Ronja och sophie. Grejen var då den att när vi kom tillbaka vid tre hade de precis ommit ut från läxläsningen men ingen av dem var ännu helt färdig och då hade de ändå suttit där inne i nästan två timmar.
Vi gick då iallafall till lekplatsen där vi stannade och lekte i någon timme innan vi gick tillbaka hem där jag gjorde mat. Potatismos med morötter, sallad och korv. Sån där god korv.

sen blev det msn och facebook på kvällen. Trevligt värre.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: