malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nittonde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Scrubs och gulaschsoppa

Denna dag började alldeles för tidigt enligt mig och därför tog jag och lade mig i soffan en stund efter att jag fixt iväg leo till kindergarten . Därefter blev det en tur till stallet och där stannade jag i några timmar och därefter åkte jag hem och åt lite lunch, sittandes i soffan med en filt runt om mig framför tv:n. Scrubs och Gulaschsoppa. Myyyyys. Gulaschsoppa är nog bland det godaste jag vet. Bara så att ni vet.

Med barnen lekte jag inte speciellt mycket ute med idag eftersom regnet stod som spön i backen och jag kände mig inte tillräckligt frisk för att vara springa ute i regnet och leka. Det blev en hel del lek inne i alla fall.
Till middag gjorde jag en laxsås som blev fruktansvärt god, enligt min egen åsikt och även enligt Ronja, Pia och Marcus så jag måste ju ha gjort någonting rätt, eller hur?
Just ja, Pia kom ju hem från Berlin idag och det märktes hur glada barnen blev. J

Men det allra bästa på hela dagen var ändå när jag på kvällen satte mig och chattade med min bästa Zandra. J

Ja, det var allt för denna gång.
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: