malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nionde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Back to reality

Den förbaskade klockan ringde klockan sju och väckte mig ur min underbart sköna sömn. Jag kände mig dock ganska pigg så det var egentligen inte speciellt svårt att ta sig upp ur sängen.
Efter mina vanliga morgonrutiner och efter att Pia skjutsat Ronja till skolan försökte Marcus få liv i Leo så att han kunde skjutsa oss till kindergarten. Men den lilla rackaren vill inte alls till kidnergarten och det kan jag nästan förstå också för han var sjukt trött. Därför fick han vara hemma och fick lägga sig en stund till i sängen. Dock somnade han och vaknade inte förrän jag fick nog av att sitta och vänta och gick upp och väckte honom. Då var klockan kvart över tio och eftersom jag behövde åka och handla en massa mat m.m kunde han inte heller sova speciellt mycket längre.
I alla fall åkte vi runt och storhandlade i någon timme innan vi åkte hem och åt lunch bestående av makaroner och köttfärssås. Därefter lekte vi en liten stund innan vi gick och hämtade Ronja och Sophie. Vi lekte ute en stund innna det var dags för mig att påbörja maten medan de lekte med Ronjas Schleich-häststall som hon fick i julklapp.
Till middag blev det något så gott som ris och kycklingwok ála Malin. ;)
Mums.



ja, det var väl det viktigaste om min måndag.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: