malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

elfte januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Hotter than fire

Denna dag vaknade jag upp och var tröttare än vad jag var igår när jag vaknade. Inte jättekonstigt egentligen kanske med tanke på att jag gick och lade mig senare. Men men.
I vilket fall som helst blev det cykling i en och en halv timme, vilket motsvarade 4,5 mil efter att alla vanliga morgonsysslor var gjorda. När jag hade duschat åkte jag och handlade mjölk, fisk potatis och annat smått och gott.  Eftersom jag var sjukt hungrig och var i närheten av en Döner-kiosk blev det en dönder kebab till lunch också. Riktigt, riktigt gott måste jag säga att det var. Dock åt jag den inte förrän jag kommit hem. När det var avklarat förberedde jag middagen som bestod av lasagne.

Klockan två gick jag till Ronjas fritids för att hämta henne men eftersom hon inte var färdig med sina läxor så satt jag och pratade med en av hennes fröknar en bra stund innan jag tittade på klockan för säkert hundrade gången och då frågade hon om hon skulle hämta Ronja. Eftersom hon då var fem i halv tre så tyckte jag att det var en bra idé att hon hämtade Ronja om vi skulle komma i tid till tennisen.

Väl på tennisen gick jag en liten promenad gick jag tillbaka in i tennishallen och satte mig på en bänk och läste lite i en av mina julklappar. Nämligen en bok som jag fick av mamma, Sommar i New York. I like it. Men okej, jag medger att jag tjuvkikade en hel del på Mr. Hot guy som också tränade idag. Ehe, han är seriöst hot hot!.Men Ronja, hon var duktig idag och efteråt pratade jag lite med hennes tränare medan hon var på toa och hon fick otroligt mycket beröm.

Efter att jag och Jessica senare på kvällen ätit lasagne med barnen, Pia åkte nämligen till Dortmund med jobbet på eftermiddagen och Marcus skulle äta middag med jobbet, åkte jag till min tyskakurs som var riktigt rolig de första 45 minutrarna. Då pratade vi nämligen om julen och nyår och alla fick berätta vad de hade gjort. Det var riktigt trevligt och roligt att få veta hur folk firade. Dock var de sista 45 minutrarna otroligt långa eftersom vi pratade om sopor. Sjukt tråkigt och jag var trött så jag satt mest och gäspade. Vilket inte var det lättaste att dölja.
Anyway så följde Hye Won mig till  bilen efteråt och det var lika trevligt som alltid.

Ja, det var min onsdag och jag tror faktiskt inte att jag har glömt någonting denna gång. ..
Isåfall bara att det har blivit mycket tyska idag eftersom jag bland annat har pratat mycket med Jessica och några andra.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: