malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

artonde januari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

feber och en högljudd diskussion

Denna dag är det otroligt lätt att skriva om. Why? Jo, pga av att jag sov typ hela dagen eftersom jag hade feber och jag tittade även på "How to loose a guy in 10 days". I just love that movie. Anyway så hämtade jag Ronja och Leo strax efter två och då blev det lite mellis innan Ronja blev upphämtad av Emmas mamma. Hon har ju tennis på onsdagar och medan Leo lekte med sin bilbana lagade jag en chili con carne.

Efter att vi ätit senare på kvällen pkte jag mycket motvilligt till min tyskakurs. Där pratade vi denna dag om läkare och vilka undersökningar man kallas till coh vad man får betala och så i de olika länderna. Självklart visste jag inte speciellt mycket om hur det ser ut i sverige så jag sade att jag skulle kolla upp det till nästa gång. Men jag hann iallafall få en känga av den otroligt irriterande mannen från Dubai. Jag har verkligen svårt för honom. han frågade iallafall om jag verkligen kom ifrån Sverige eftersom jag inte visste hur det såg ut med boenden och inte heller med sjukvården i Sverige. Dumma, dumma dubaines. (jag vet att det inte heter så men det låter fult)

 Lite senare kom vi in på ämnet graviditet, födsel och babys och då uppstod en diskussion mellan två kvinnor. Naturligtvis var det de två bredvid mig så jag hamnade i mitten och till en början var det mest underhållande men när de sedan satt med ansiktena ganska nära varandra så skrattade de andra inte längre bara åt dem utan även åt mig som försökte luta mig så långt tillbaka jag kunde. haha

Någon som kan hjälpa mig med min uppgift? vilka undersökningar måste man göra? Vilka blir man kallade till?

hehe

Pusshej

Kommentarer

  • papps säger:

    Vad då boende? typ hur vi bor i sverige? Undersökningar från det att man är barn eller?

    2012-01-20 | 10:42:43

Kommentera inlägget här: