malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

stall och snöbollskrig

på förmiddagen var jag i stallet och även Karin var där vilket gjorde det hela mycket roligare. då hade jag ju även någon att prata med liksom. Drygt är det ju dock att Mascara fortfarande är halt men vad ska man göra?
Apropå det, Karin berättade att det var en annan tjej i stallet som sökte en medryttare och hon hade frågat Karin om hon visste någon som skulle passa. Hennes häst är tydligen ganska svår. Karin nämnde i vilket fall som helst då mig och då hade den andra tjejen tagt mitt nummer så hon skulle höra av sig. :D i like it!

Barnen och jag var idag på lekplatsen vid Herzo base och eftersom det hade snöat nästan hela dagen hade vi snöbollskrig. De två mot mig. Elakt tycker jag och jag måste säga att jag var otroligt blöt efteråt. Men men.

Vet ni förresten vad snöbollskrig heter på tyska? Schneeballschlacht. Alltså snöbollsslakt. Varför slakt? Det känns så himla... brutalt. I really don't like it. Någon som har någon bra förklaring på varför det heter så?

för övrigt så diggar jag denna reklam.



pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: