malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tredje februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

nya skor, Oberstaufen och fel väg

Min förmiddag bestod av att packa, tvätta och städa hos och åt mig själv. Strax efter ett mötte jag upp Pia vid pumas outlet och när jag gick därifrån var jag ett par vinterskor rikare. Dessa mysiga skor är nu mina och jag lovar er, de är verkligen supersköna! I really love 'em!

 

Och apropå väskan, den vill jag haaaa!! Jag tycker att den är så himla snygg!

därefter hämtade jag barnen, åkte hem och hämtade Pia och sedan åkte vi till Oberstaufen. Jag körde och allt gick jättebra till gps:en lurade in oss på en smal väg som ringlade sig framåt som en orm. Jag vet att vägarna i bergen är slingriga men den där tog verkligen priset. Och sen körde jag ju en bil som inte hade dubbade vinterdäck och det var ju lite vinterväglag på vissa ställen kan man lugnt säga. Men allt gick iallafall bra och tillslut var vi framme i Oberstaufen.

Det blev då lasagne till middag tillsammans med Pias syster och två av hennes barn. Maten bestod av en lasagne som Oma Heidi hade gjort och den var riktigt god måste jag säga.

Ja , det var väl min fredag.
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: