malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

café del sol och karneval

efter en liten sovmorgon åt jag, Inga och Marion(Ingas mamma) frukost på café del sol. En riktig hotelfrukost blev det och åh så gott det var.

 

 

yummie yummie.

Efter lite förberedelse blev det sedan faschinsumzug. Vi åkte till en närliggande liten stad och tittade på karnevalen som var. Riktigt roligt måste jag säga att det var och det var å himla mycket folk och alla var utklädda på ett eller annat sätt. Själv hade jag ett hårband med fjädrar och en fjäderboa. Heter det så på svenska?
En massa godis fångade vi iallafall, de kastar nämligen godis, de som åker/går i karnevalståget.
Gud vad jag tycker om att klä ut mig förresten. :D


 

 

Vad mer hände,.. Ja, vi åt kvällsmat som var något typiskt holländskt och sedan spelade vi uno, tittade på film, pratade, sov en studn och sedan var det dags för mig att åter sätta mig på tåget. Denna gång ett snabbare tåg.  Men jag hittade en riktigt snygg kille även denna gång och på tåget från essen till köln blev jag inbjuden i hans hytt. hehe

tågresan gick iallafall bra och jag kom hem strax efter sju tisdag morgon.

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: