malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjätte februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

Denna dag var väldigt lugn. Det är ju bara jag, Pia och Ronja som är hemma nu eftersom att Marcus är i Kina och Leo är hos Oma och Opa denna vecka. Jag hämtade Ronja från fritids efter att jag varit i stallet och efter lite lek hemma i trädgården tog vi oss in till centrum där vi bland annat gick in på Ellwanger, en leksaksaffär. Där provade vi bland annat en massa faschingskläder. Fasching är en stor fest här i Tyskland och då klär man ut sig. Det är typ det jag vet om det och när jag frågar tyskarna själva så säger det samma sak. Det är ingen av dem som vet varför man har det. För att det är kul och tradition är väl den bästa förklaringen kan jag tänka mig.

På kvällen var det bara jag och Ronja eftersom Pia var borta med jobbet så vi hade lite mys innan det var sängdags. :)


Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: