malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nittonde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

efter en tågtur där jag både delat säng med kille som faktiskt såg riktigt bra ut och borstat tänderna på U-bahn. det blev inte mycket sömn eftersom det var några byten innan jag strax efter tio kom fram till Castrop Rauxel. :)
Det var så himla roligt att träffa Inga igen. det kändes verkligen inte som att det var två år sedan vi sist sågs. Två år. Det är ju helt sjukt.
Hemma hos Inga blev det frukost och därefter gick vi upp på hennes rum och tittade på bilder, pratade, skrattade... därefter tog jag en tupplur medan hon duschade. .
Senare åkte vi till Bochum med Matti(Ingas pojkvän), Laura, Moritz, Henrik och en till kille osm jag inte kommer ihåg namnet på.

I Bochum drack vi bubble tea. Det är kallt te med kulor i. Jag kan inte förklara vad det är riktigt utan det måste man själv smaka.  Gott var det i vilket  fall. Eller ja, kulorna var inte supergoda efter en stund. De var goda men man behöver inet så många för de är väldigt söta. Jag tog i allafall grönt persikote med litchi- och mango-kulor.

 

Därefter blev det middag på en riktigt mysig restaurang innan vi gick vidare till en bar där vi drack en drink. Mojito, mojito. :) 



Snacka om att jag hade riktigt roligt. När vi sedan kom hem var jag dock så sjukt trött så ni anar inte. Jag vinglade och höll på som om jag vore riktigt full. klockan ett somnade jag sedan som en stock i Ingas otroligt sköna säng. :)

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: