malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nionde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

 turnen, en frisörsalong och IST

på förmiddagen blev det en promenad och vid ett hämtades Ronja från skolan som vanligt på torsdagar. Vi gick hem och åt lite ärtsoppa till lunch innan vi åkte till hennes Turnen. Jag stannade kvar och tittade denna gång eftersom vi hade bråttom till frisören direkt efteråt. Ronja skulle nämligen klippa sig. :)
Hennes turnen var faktiskt rolig att titta på, men det allra bästa med den timmen var timo. Han är förresten riktigt rolig har jag nu kommit fram till.

Efter att vi varit hos frisören var vi tvungna att åka förbi grönsaksståndet och köpa frukt innan vi åkte hem och jag lagade mat.

Apropå mat insåg jag precis att jag glömde att berätta att jag lunchade med Hye Won i tisdags. (: och nu tillbaka till torsdagen. strax före sju satte jag mig i bilen och åkte in till Erlangen eftersom det var en internationell studentträff. det var riktigt roligt och jag träffade så många roliga och trevliga människor. Först var det mat, alla hade nämligen tagit med sig något som är typiskt för det land man kommer från. Så en del hade tagit med sig mat och en del hade bilder. Därför tittade vi på bilder efter att vi ätit och sedan blev det dans. Det var nämligen två från USA som visade upp en någon pardans för oss och när det var gjort blev det dans för hela slanten. Jag har några dåliga bilder på det:)








Sjukt roligt var det i vilket fall som helst och inna jag sen åkte hem spelade jag lite biljard med några av de andra. :)

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: