malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

åttonde februari tjugohundratolv

Kategori: Au Pair

autobahn, autobahn, autobahn...

denna dag har i princip bara spenderats i bilen, på autobahn. Fy fan säger jag bara. Jag åkte nämligen och hämtade Marcus bil idag och eftersom den stod nere i Memmingen som ligger 264,6 km härifrån så åkte jag strax efter nio på morgonen och var inte tillbaka förrän strax efter fyra på eftermiddagen. Snacka om att jag var trött på att köra bil då.

Ungefär såhär såg det ut mest hela tiden. (plus några bilar, och det är inte jag som har tagit bilden, den hittade jag på nätet)


och såhär blev det ett antal gånger också. Seriöst, det är sjukt jobbigt att sitta i stau(bilkö) när man är kissnödig!!



Och det är så himla tråkigt att sitta på autobahn och köra och köra och köra. Jag ska absolut INTE bli yrkesförare. Fy bubblan.

Allt gick iallafall bra, även om jag fick stanna ett antal gånger på hemvägen eftersom jag var tvungen att kasta snö på rutan så att den blev ren. Spolarvätskan hade nämligen frysit eftersom Marcus hade blandat med för mycket vatten..


Ronja hämtades på en gång från fritids och vi bestämde oss för att spela lite tennis ute på gatan eftersom hon missade sin träning pga att jag hämtade bilen, och eftersom jag ville vara ute och RÖRA på mig. Hela mig och inte bara fötterna och armarna. typ..

På kvällen var det den sista tyskalektionen och därför bjöd Szilvia oss på krapfen. Det är munkar, men tyskar är inte alls lika duktiga på att göra dem som svenskar är. Men de har nyponsylt i och det var faktiskt riktigt gott.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: