malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Imorse när jag vaknade var jag så sugen på att springa och satte därför på mig springkläder inan jag gick upp och hjälpte till med frukosten och Leos och Ronjas lunchboxar. Ronja började nämligen skolan idag och Pia följde henne till skolan så de åkte redan tjugo i åtta medan jag och Leo fick skjuts av Marcus kvart över åtta. Inne på Kindergarten ville Leo att jag skulle vara kvar på morgen-kreis men jag tyckte att han kunde vara med på den utan mig plus att jag ville ut och springa. Iallafall lyckades jag övertyga Leo att gå och leka med några av barnen innan morgonsamlingen och när han satt och lekte med dem passade jag på att gå. Jag ploppade in hörlurarna i öronen och kände att jag var riktigt pigg och verkligen ville springa. Men, efter att jag gått ut genom grindarna och började jag jogga. Dock hann jag inte många steg förrän jag var tvungen att sakta ner och gå istället. Fasen vad ont det gjorde i mina tår. Det gjorde att jag helt tappade humöret men jag bestämde mig för att gå en sväng iallafall fast det gjorde ont. Men tro inte att jag hann långt förrän det började regna istället. Då beslutade jag mig för att gå hem, starta tvättmaskinen och sedan stoppa i en av Pias Yoga-skivor och testa lite yoga. Visst, jag hann stoppa i skivan och klicka på play innan telefonen ringde. Det var från Leos Kindergarten. "Leo mår inte så bra. Han har kräkts. Skulle du kunna hämta honom?" ...
Åh, vad glad jag blev. Visst, jag tycker väldigt mycket om Leo och Ronja med för den delen, men tanken på att ta hand om ett barn som kräks när man själv precis har blivit frisk är inte ett dugg lockande måste jag säga. Dessutom var det ju så mycket jag hade planerat att göra idag. Men, men jag tog bilen till Kindergarten och hämtade Leo som inte alls verkade må dåligt så mycket energi som han hade, han blev iallfall glad över att se mig och kom springades.
När jag pratade med en av fröknarna sa hon också att det var ett till barn som hade kräks idag och egentligen tycker jag inet att det är så konstigt med tanke på att det var en pojke som spydde tre gånger under morgonsamlingen igår.
Leo hämtades i vilket fall som helst och när vi kom hem fick han leka i sitt rm medan jag fixade med tvätten och därefter bestämde jag mig för att släpa med mig Leo till affären och handla. Och tro det eller ej, men han körde en liten kundvagn och höll sig lugn hela Besöket. Skapligt skönt att jag slapp springa efter honom för att kunna fånga in honom och sedan försöka få honom att gå snällt bredvid mig. Nej, det där låter som att han alltid är jobbig men det är han inte. Han går oftast där bredvid mig och håller mig i handen men ibland får han nå ryck och springer iväg som vilken treåring som helst antar jag.

Hemma igen gjorde jag en stor laddning köttfärssås eftersom vi skulle äta lasagne till kvällsmat och jag tänkte att det var smart att förbereda lite. Det gjorde även att Leo och jag fick Spaghetti med köttfärssås till lunch. Och den rackaren var då inte magsjuk så mycket som han åt. Han åt för sjutton mer än mig. Sedan blev det dags för Leo att sova middag och jag laddade åter igen tvättmaskinen och tog sedan en dusch innan jag lade mig i soffan och läste en bok.

Tjugo över tre hämtade vi Ronja på fritids och hon kom springandes till mig och ropade "Malin!". Vi åkte hem en snabb sväng och styrde sedan kosan in till centrum för att köpa skolböcker till Ronja. Dock visste jag inte vad det var för speciella häften hon skulle ha så jag frågade en expedit om hon kunde hjälpa mig. Hon tog då lappen som Ronja hade fått av sin lärare och kom sedan tillbaka med rätt saker.(På lappen stod mänligen exakt vilka häften som behövdes, vilka färger och antal. Nu tänker ni säkert "och det klarade hon inte av att hitta själv?" Nej, tänk för att jag inte gjorde det. Det finns ju för tusan hur många olika sorters häften och block som helst och att sedan hitta rätt block mitt bland alla andra föräldrar som också fått en sådan lapp plu en treåring och en sjuåring att hålla reda på. ) Därefter gick vi runt och kollade bland alla leksaker och hela trippen slutade med att jag köpte ett par örhängen till Ronja och megastora såpbubblor till Leo.

Väl hemma igen var vi när klockan var tjugo över fem så då var det bara att fort som ögat göra iordning Lasagnen. Därför satte jag barnen framför Tv:n och Ronja somnade efter bara fem minuter. När Pia kom hem åt vi och jag måste säga att det var riktigt gott. Och om jag får säga det själv så tycker jag att jag faktiskt är en riktigt bra kock. (: Efter maten åkte vi till ett stall och nu ärdet bestämt att jag ska rida nästa onsdag! :D Dock ar jag ett ganska stort problem. Jag har ingen ridhjälm och det finns ingen jag kan låna där heller eftersom de rider utan hjälm och det är jag inet alls sugen på att göra!

Nej, nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon bitti.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: