malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tredje september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Tjenixen på er allihop!

Jag sitter nu här vid köksbordet med Dumbo på TV:n, vatten i glaset och en sovande Leo på övervåningen, helt slut efter en otroligt varm och solig dag. Att det återigen var varmt är inte bara jobbigt i sig utan det blir ju ännu jobbigare när man hela tiden är ute i den varma solen. Vi vad nämligen in till cetrum och fixade ett tyskt kontantkort till mig idag och ett par nya lila skor till Leo. De är lila med en häst på fram på foten och så glittrar de. Leo blev överförtjust när han såg dem inne på affären. Dock trodde expediten att han var en tjej.
Efter dessa två butiksbesök åkte vi in till Erlangen för att fixa så jag ringer billigare hem till Sverige. Det finns nämligen speciella kort man kan köpa och när man då ska ringa hem får man först slå en kod och därefter en pinkod innan man slår det riktiga numret. Så förstod jag det iallafall och jag är ju inte direkt den mest tekniska personen på jorden så vi får väl se hur det går när jag ska prova första gången.
Vad gjorde vi mer i Erlangen? Jo, vi köpte lila regnbyxor och gummistövlar till Leo. Stövlarna är han också otroligt glad över och han skulle bestämt gå runt i dem när vi kom hem igen. Det blev ju dock väldigt varmt så tillslut sa han att han svettades och tog av sig dem.
Åt lunch gjorde vi också på ett riktigt mysigt ställe. Det enda negativa med platsen vad att det låg precis bredvid vägen så jag tycker nog att de skulle ha haft antingen typ ett plank eller några buskar och träd så det blev lite mer avskärmat och även slapp lite buller.

Nu sitter jag som sagt här och kollar på Dumbo eftersom Pia är hos en vän på fyrtioårsfest. Jag och Leo tittade på Törnrosa, lekte lite med en ballong och därefter gick vi upp för att han skulle lägga sig. Jag läste även idag två sagor, Barbapappa och en om Alfons. Men jag vet inte vem som var tröttast när jag stängde igen böckerna och sade godnatt till honom. Och eftersom han ville att jag skulle ligga kvar och sova en stund med honom så vet jag faktiskt inte om jag lyckades hålla mig vaken hela tiden eller inte. Nu sover han iallafall och jag ska nu titta färdigt på Dumbo innan jag går och lägger mig. Det var så länge sedan jag såg Dumbo och jag har länge velat se den igen så jag blev riktigt  glad när jag såg att de hade den filmen. Haha jag känner mig verkligen som ett litet barn. :P


Jo, det skulle jag säga också. Jag fick en riktigt stor puss av Leo innan vi tittade på törnrosa. Det måste ju också betyda att jag gör någonting rätt, eller hur? Och Pia berömde mig coh sa bland annat att jag är duktig med barnen och att hon inte var ett dugg orolig över att lämna mig ensam med Leo på kvällen. Det kändes riktigt bra att höra måste jag säga. :)

Kram till er alla

Kommentarer

  • Papps säger:

    Vad kul att det fungerar med barnen och skönt att höra att mamma Pia känner så stort förtroende för att du fixar allt <3 Sen det här med teknik, det har du väl fixat för det mesta.

    Leo verkar vara en riktig charmör, jag tror minsann att du ligger illa till där ;) här hemma är den hemska hästhelgen snart över, helt sjukt intensivt med em-jobba och funktionär/bygg å annat dagligt som måste fungera samtidigt, man saknar dig att avlasta på 8´/ karamelikramizar /papps

    2011-09-04 | 14:42:53

Kommentera inlägget här: