malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugotredje september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

guten abend, eller nacht nu egentligen. Anyway, this is what i've done today:

Jag vaknade precis som igår, vilket betyder att jag var jättetrött. Idag tog jag dock en snabbdusch innan jag sprang upp och gjorde iordning frukosten. Jag blev väldigt paff när jag kom upp och Ronja satt där i kökssoffan, påklädd och klar och tittade på Tv. Efter frukosten skjutsade jag Ronja till skolan och Marcus tog Leo.
När jag kom hem igen slängde jag i en massa kläder i tvättmaskinen, gick på en liten promenad och när jag kom tillbaka hängde ja tvätten och laddade en ny maskin. Sedan tog jag och städade lite nere i min lägenhet innan jag satte mi och kollade på vampire diaries på datorn. MUMS!
Därefter en sen lunch som bestod av äggröra och potatismos. (Y)

Vad hände sen? Jo, jag lade mig i soffan för att läsa men somnade nästan på en gång och sov till strax före tre då jag var tvungen att kasta mig ut och up på cykeln för att hämta Leo och Ronja. Hihi, Leo ropade "Malin" sprang fram till mig och kramade mig och när jag lyfte upp honom fick jag en puss, en kram till och så sa han "malin" igen. Sötnöten. När vi hade hämtat Ronja cyklade vi hem, åt lite joghurt och hoppade sedan på cyklarna igen. Den här gången bar det iväg till lekparken vid Leos dagis och Ronjas skola. Här är förresten en bild. Även om den ärdålig.


apropå bilder. Visst är det helt otroligt att det fortfarande är så grönt fast det är den 23/9? Och idag var det så varmt att jag gick i linne och trekvartsbyxor.  I like it!



Sedan hände något som var tur i oturen. Leo ramlade nämligen och skrapade upp sig på armbågen så det började böda, det var ingenting egentligen men vi behövde gå hem så jag drog nytta av den lilla olyckan och sa att vi var tvungna att cykla hem fort och tvätta Leos sår och då frågade Ronja" ramlar den av annars?" "Nein!!!" Skrek Leo och mn kunde se att han blev riktigt rädd. Jag tror dock inte att det tidigare har gått så fort att få med dem hem som idag.
Hemma gjorde vi rent året och satte på ett plåster. Därefter lagade jag och Leo mat medan Ronja bänkade sig framför Tv:n. vad blev det för mat? Räksås med spaghetti. Faktiskt gott.

Sedan blev det Pocahontas 2 för mig och Ronja innan hon somnade vid Tv:n.

was noch? Jo, Pia kom hem nu ikväll också så det blev en hel del prat innan jag gick ner till mig för att skriva det här och sova. Och jag tror nog att det här får räcka för idag för nu kan jag inte hålla ögonen öppna många minuter till.

kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: