malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugosjunde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Servus! (Hej på dialekt)

Idag var det en skrik- och gråtmorgon här hemma. Leo vaknade sent vilket betydde att Marcus var tvungen att skjutsa Ronja nästan direkt när han kom ner(när Leo kom ner alltså). Så fort Marcus sa hejdå till Leo började han skrika och gråta och sa(snarare skrek) att ”nein, du sollst hier bleiben! ” (du ska stanna här). Det hela slutade i alla fall med att Marcus skjutsade Ronja och kom sedan tillbaka och skjutsade mig och Leo till Kindergarten. Men, tror ni att Leo sa ”hejdå” till sin pappa utan att gråta och sedan snällt och glatt gick in till de andra barnen? Nej, inte direkt va. Han började skrika och gråta som satan. Men efter en stund slutade han och jag fick både en hejdå-kram och en puss.
Jag skyndade mig hem, satte på datorn och kollade så att min anmälan hade gått iväg och städade i köket innan jag satte mig i bilen och åkte till Erlangen för min första Zumba-lektion.  Jag är lite imponerad av mig själv att jag faktiskt hittad. Ja ja, jag hade en GPS men ändå. Det värsta var dock att hitta parkeringsplats och när jag väl hittade en var jag tvungen att hitta tillbaka till dansstudion så jag frågade en kvinna på stan om hon visste var den låg. Hon sa att hon inte var säker men hon visste att det fanns en dansstudio inte långt därifrån. Jag följde beskrivningen som jag fick av henne och efter en stund hittade jag rätt.
Väl inne i studion fick jag skriva upp mig på deltagarlistan eftersom mitt namn inte stod med, kan bero på att jag anmälde mig igår kväll. Riktigt, riktigt roligt måste jag säga att det var! Musiken var  sådan som jag blir alldeles sprallig av så det passade ju perfekt. Det jag tyckte var lite konstigt var att jag inte direkt blev trött eller tyckte att det var jobbigt, men jag svettades som en gris! När timmen var slut kunde jag först inte tro att det redan hade gått en timme och en kvart.
Anyway därefter åt jag ett äpple och gick sedan ut i den varma solen och letade mig tillbaka till bilen. Jag hade egentligen velat vara kvar i Erlangen men jag var så svettig så det kändes inte sådär jättefräscht.



Väl hemma åt jag lunch, tvättade, hängde tvätt, vek tvätt och därefter cyklade jag iväg på en cykeltur. Jag bestämde mig för att hitta Lidl och vet ni vad? Jag Hittade det på en gång fastän jag förgäves letade som en tok förra gången. Väl där köpte jag vaniljglass av en riktigt creepy expedit. Han tittade så konstigt på mig och han slutade inte heller. Honom träffar jag helst inte igen.

När jag kom hem igen gjorde jag en fruktsallad innan jag hoppade på cykeln igen och hämtade Ronja och Leo. Fruktsalladen och glassen fick bli lite mellanmål innan vi gick ut i trädgården och spelade fotboll, hoppade hopprep, lekte tatten och hoppade studsmatta. Jo, Leo hjälpte mig att hänga upp min tvätt också.

Till kvällsmat blev det kokt potatis, några av köttbullarna som jag och Pia gjorde, brunsås och sallad. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med såsen.
Ja det var min dag det.
Nej, just det. Jag ringde och grattade farmor som fyller år idag också! Det gjorde jag efter maten och det var så kul att få prata med henne, synd bara att farfar inte var där. Jag hade gärna växlat några ord med honom också. Det jag ville ha sagt här var i alla fall att farmor fyller 70 år.





Kram kram nu ska jag hoppa i säng

Kommentarer

  • papps säger:

    tur att du skrev att du anmälde dig till dans, blev lite orolig först vad du anmält dig för (hos polisen eller?) bra initiativ där att gratta farmor hon måste blivit glad. fång med kramar <3

    2011-09-28 | 23:37:57

Kommentera inlägget här: