malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofemte september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

hallå där hemma i stugorna!

Jag tänkte börja säga att jag tycker det är lite tråkigt att ni inte kommenterar mer. Det är ju i princip bara pappa som gör det..

Och nu tänkte jag forsätta det här inlägget genom att berätta att jag vaknade halv nio idag, gick upp och tog en dusch innan jag satte mig vid datorn för att skriva ett inlägg om gårdagen. Därefter klädde jag på mig, fixade till håret lite, sminkade mig och gick sedan upp för att äta frukost. Fruktsallad med joghurt och olivbröd med smörgåskorv. Ett glas äppeljuice till det också. Jag måste säga att det var otroligt gott med fruktsallad. Det är verkligen underskattat, fruktsallad med naturell joghurt menar jag. Fruktansvärt gott verkligen.

Efter att jag ätit min riktigt goda frukost borstade jag tänderna innan jag hoppade på cykeln och cyklade över till Lora. Ni vet, den andra Au Pairen jag pratade om förut. Vi sattoch pratade en stund ute i trädgården innan vi gick in till centrum och köpte en glass på Eis Cafe Carlo. De har verkligen god glass här i tyskland men jag måste säga att den här glassen är mer som isglass. Har jag sagt det här förut? Det känns lite så. Iallafall saknar jag blåbärsglassen. Lite sjukt kanske med tanke på att det finns typ hundra andra sorter att välja på, men jag tycker väldigt mycket om blåbärsglass. Anyway, jag tog en kula twix och en kula joghurtglass med tropiska frukter i en strut. Gott.
Efter att vi ätit glassen gick vi till en av alla lekparker som finns här i staden så Miguel fick leka lite innan vi gick tillbaka hem för att laga mat. Hemma hos Lora och Miguel igen lagade jag och Lora mat. Jag stod för kycklingen och hon för potatisen och riset. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med kycklingen men jag tycker att jag lyckades riktigt bra och både Lora och Miguel tyckte att det var jättegott så då måste jag ju ha lyckats. Jag är faktiskt lite överraskad själv över att jag faktiskt kan laga mat, jag menar, det är ju inte direkt något som jag har gjort jätteofta. Men, men äpplet faller inte långt från trädet.  (:

EFter att vi ätit och städat undan i köket satte vi oss i vardagsrummet och pratade medan Miguel gjorde sina läxor. När Miguel nästan precis var klar med sina läxor kom hans tjugoettårige storebror hem och frågade när det var kvällsmat och han sa även att hans flickvän skulle komma över och äta.
Lora och jag gick ut på en promenad med Trixie(hunden), hon är blind och riktigt söt. Hon ser lite ut som en golden retriver men är korthårig, jag vet inte om det finns korthåriga golden, gör det det? Jag orkar inte söka upp det på nätet just nu..
När vi kom tillbaka hjälpte jag Lora att göra en pastasås innan jag hoppade å cykeln och cyklade hem igen. Väl hemma åt jag lite pyttipanna innan jag och Pia gjorde köttbullar. Goda blev de också. Och sedan, dagens höjdpunkt, precis när jag hade torkat av bänken och lagt ifrån mig trasan ringde mamma. Åh, vad det är tur att det finns telefoner! Jag pratade med mamma, pappa, Fanny och Tove i nästan fyrtio minuter men jag måste säga att jag hade velat prata längre. Men det var så skönt att få höra deras röster och få höra hur det är där hemma.

Och nu har jag suttit här riktigt länge. Så länge att jag har hunnit äta upp mitt plommon för länge sedan och även Beck är slut. Tänka sig att jag hellre tittade på Beck än skrev här, framförallt när det var Beck på tyska. Beck - Lebendig begraben. (levande begravd).

Nej, nu ska jag bara lyssna klart på Time of our lives-Tyrone Wells sen ska jag borsta tänderna och sova.

Kram kram

Kommentarer

  • papps säger:

    Ne det finns inga korthåriga goldens, måste va en labb eller nån rondellhund, kramiz

    2011-09-28 | 23:24:26

Kommentera inlägget här: