malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoandra september tjugoundraelva

Kategori: Au Pair

Halli hallå!

Jag hoppas att allt är bra med er. Själv mår jag bara bra förutom att jag för tillfället är riktigt, riktigt trött dvs.

Men nu ska vi se vad jag har gjort idag då. Vaknade och var sjukt trött så jag låg kvar i sängen så länge jag bara kunde innan jag verkligen var tvungen att gå upp. Då kastade jag på mig kläderna, efter att jag sprungit runt och letat efter mina byxor i något som kändes som en evighet. Efter frukosten var det dags att få iväg Leo till Kindergarten. Men.. Det var inte det lättaste idag. Han skrek och skrek och skrek. Grät och grät och grät. Varför? Han ville titta på tv, ha ville att pappa skulle vara hemma men marcus hade ju redan åkt till jobbet. Det hela slutade i alla fall med att Pia ringde till kindergarten och sa att vi kommer lite senare (de låser nämligen portarna halv nio, så man måste lämna mellan åtta och halv nio) och så fick vi skjuts av henne.

Efter att jag lämnat Leo gick jag en promenad idag igen innan jag gick hem. Det blev ingen lång promenad idag men jag var i alla fall ute i 45 minuter så jag kom hem bara några minuter innan Alvina (städerskan) kom. Vi pratade lite grann innan jag  gick ner och laddade upp bilder och så på bloggen, duschade, klädde på mig, sminkade mig och fixade håret och sedan bar det av in till Erlangen igen. Jag behövde byta mitt skärp som jag köpte i måndags eftersom det var för stort. Smarta Malin testade det inte i butiken. Och vet ni vad jag hittade? H&M! hihi. Så jag som inet hade tänkt köpa något gick ut från H&M med en kasse som innehöll tre linnen, en långärmad tröja och ett blodrött nagellack. Sen gick jag runt, runt och tittade lite i affärerna innan jag köpte en fruktsallad och sedan åkte hem. Det är något jag tycker om med tyskland, det finns små fruktcaféer lite här och där. Vad kan man köpa där då? En bägare med färsk, skivad ananas, kokosnöt, Smoothies, fruktjuice, fruktsallad… Det är inte så att man köper förpackningar eller så utan man får det i en bägare och det är så gott! I fruktsalladen jag tog var det ananas, nektarin, jordgubbar, galiamelon, honungsmelon, äpple, gult plommon och vindruvor (både gröna och blåa). Man kan även beställa så gör de iordning en fruktsallad åt en eftersom de har en disk med skivade frukter. Det ser lite ut som en glassdisk, som det också finns överallt.

Väl hemma igen var det i princip bara att byta skor och sedan åka och hämta Leo och Ronja. När vi kom hem bakade vi tigerkaka , åt mellis och sedan åkte vi till Ronjas tennis. Och idag hittade jag fast det var första gången. ;) Leo och jag tittade på Ronja, lekte med några tennisbollar och tittade lite mer på Ronja. Därefter åkte vi hem och lagade mat. Potatismos och fiskpinnar. Mums. När barnen sedan hade gått och lagt sig tittade jag och Marcus på en film. Pia är nämligen borta och kommer hem imorgon, jobb.
Vi tittade i alla fall på ”season of the witch” på engelska! :D  Jag vet dock inte vad jag tycker om filmen. Den var varken bra eller dålig. Det blev för mycket på slutet och i början fattade jag inte mycket mer än att de brände och dödade häxor och att Nicholas Cage var en tempelriddare.

Apropå ingenting, vilken poster tycker ni känns mest spännande? Eller alltså, vilken poster gör att ni vill se filmen?

Jag tycker inte ens att det känns som samma film.





anyway, Bis Bald!

Kram kram

Kommentarer

  • papps säger:

    men hissa å dissa då? föresten, det såg ut att vara rena djungeln du var i (fotona från 21/9) passa dig så du inte går vilse ;)

    2011-09-24 | 18:47:49

Kommentera inlägget här: